محصول به سبد خرید اضافه شد
0
فروشگاه کتاب آیین| وارد شوید

معرفی بهترین کتاب ها برای بالا بردن اطلاعات عمومی و سطح آگاهی

دسته‌بندی: دسته‌بندی نشده
تاریخ: 7 بهمن 1401
بازدید: 1,013
معرفی بهترین کتاب ها برای بالا بردن اطلاعات عمومی و سطح آگاهی

قطعا هیچکس از علم بیشتر و دانایی بدش نمیاید ولی متاسفانه عمر انسان کفاف نمیدهد تا انسان در همه ی بحث ها و موضوعات علمی تجربه به دست بیاورد؛همه ی ما در تلاشیم که این کمبود اطلاعات و سطح آگاهی را به نحوی جبران کنیم بنابراین به کتاب ها،فیلم ها،مستندات و شنیده ها روی میاوریم.
هر کدام از این موارد به نحوی در آموزش ما تاثیر گذارند اما به شخصه فکر میکنم اکثر آدم ها دلشان بخواهد خودشان تجربه ای را بدست بیاوردند تا اینکه از دیدن تجربه ی دیگران لذت ببرند.در فیلم ها و مستندات از دیدن وقایع و آموزش ها اکثرا لذت میبریم و بعضی ها هم شاید حوصلشان سر برود اما وقتی شما کتاب مطالعه میکنید دیگر سختیه جذاب کار به عهده ی خود شماست؛شما خواسته یا ناخواسته ذهنتان شروع به تصویرسازی و پردازش میکند و بدون اینکه بفهمید درمورد چیزی که بخوانید فکر میکنید و خود این امر باعث میشود مطلب خیلی بهتر در ذهن شما جای بگیرد چون شما در تلاش بودید با ذهنتان تجربه های مطلب را بدست بیاورید ولی در فیلم و مستندات شما هرچیزی که کارگردان در تلاش باشد به شما نشان دهد را قبول میکنید و تلاش برای تفکر درباره ی تجربه را کمتر میکنید.
ما در این مقاله میکوشیم تا کتاب هایی را به شما معرفی کنیم که خواندنشان تجربه های فردی دلپذیری برای شما در پی خواهد داشت امیدوارم لذت ببرید.

1.کتاب 1984

کتاب 1984 فروشگاه آنلاین کتاب آیین
کتاب 1984 فروشگاه آنلاین کتاب آیین

اثر فوق العاده ی جورج اورل

این اثر درباره ی داستانی است که در انگلستان شکل گرفته است.جورج اورل در این کتاب یک دنیای جدید در انگلستان ساخته که به دست شخصی ظالم به اسم برادر بزرگه کنترل میشود.
برادر بزرگه قوانین عجیبی برای اداره ی کشور وضع کرده است؛ هیچکس اجازه ی انتقاد،ابراز احساسات و سوال پرسیدن را ندارد.
برادر بزرگ یک دیکتاتوری است که فقط حرف ها و استدلال خود را قبول دارد و همه ی مردم باید از آن پیروی کنند.از دید برادر بزرگه همه دشمن هستند و خود فقط دوست و راستگو است.طبقه ی کارگر را در حکومت خود “پست ترین” طبقه ی جامعه قرار داد و هرازچندگاهی هم بمب ها و موشک های اتفاقی دشمنان بر سر محله ی کارگر نشین فرود میامد.
در میان این همه ظلم کارگری سانسورچی به اسم وینستون داستان وحشت خودش را از این رژیم و حذب و علاقه اش به یکی از همکارانش صحبت میکند.او در کتاب با ترس از شست و شوی مغزی دادن دولت،قتل عام ها,علایقش و احساسات درونی اش صحبت میکند که همه چی از نظر برادر بزرگه جرم است و حکمش اعدام.
او دفترچه ای میخرد و شروع به نوشتن افکار خود میکند و …
دیکتاتوری در این کتاب خیلی ترسناک جلوه داده شده و انسان را برده ای بیش جلوه نمیدهد برای درک بهتر و راه های مقابله با آن حتما این اثر فوق العاده رو بخوانید و از دست ندید.

2.کتاب ملت عشق

اثری معروف از الیف شافاک

چهل قانون ملت عشق پرفروش ترین کتاب تاریخ ترکیه است.شما با شنیدن این جمله خودتان متوجه میشوید که چه اثر بینظیری است.
الیف شافاک با نوشتن این اثر برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات شد.
کتاب به چند داستان خلاصه میشود.
داستان اول داستان زنی است که یک زندگی آرام و قابل پیش بینی با همسرش دارد. یک زندگی یکنواخت و روزمره ، بدور از عشق واقعی بین اون و همسرش.
داستان دوم مربوط به قرن هفتم و عشق بین مولانا و شمس تبریزی است.
این داستان به شمس تبریزی که موجب تغییرات بزرگی در زندگی مولانا شد میپردازد و عشق بین این دو را آنقدر جذاب تعریف میکنو که آدم را به وجد میاورد.
الیف شافاک در تلاش است که عشق را از قرن هفتم بین شمس و مولانا تا سال 2008 بین شخصیت های داستان اول نشان دهد.
اگر ” پس از عشق ” همان انسانی باشیم که ” پیش ازعشق ” بودیم بدین معناست که به قدر کافی دوست نداشته ایم . اگر کسی را دوست داشته باشی ؛ با معنا ترین کاری که می توانی به خاطر او انجام بدهی ؛ تغییر کردن است ! باید چنان تغییر کنی که از تو بودن به درآیی…
این کتاب بینظیر هم پیشنهاد ما به شما دوس داران و علاقه مندان به کتاب ها و ژانر های بالا بردن سطح آگاهی است.
از دستش ندید.

3.کتاب 21 درس برای قرن 21

اثری از تاریخدان بزرگ یووال نوح هراری

به عنوان تاریخدان، نمی توانم به مردم غذا و لباس بدهم ، اما می توانم تلاش کنم کمی شفافیت به آنها عرضه کنم، و از آن راه، به مسطح شدن زمین بازی جهانی کمک کنم.  کتاب اولم،”انسان خردمند“، گذشته انسان را بررسی کرده و نشان می دهد چگونه میمونی ناچیز به فرمانروای سیاره زمین تبدیل شد. “انسان خداگونه“، کتاب دومم، تعمقی است درباره آینده درازمدت زندگی، درباره اینکه چگونه انسانها ممکن است عاقبت به خدایان تبدیل شوند و اینکه مقصد نهایی هوش و وجدان بشر چه می تواند باشد.
در این کتاب ” 21 درس برای قرن 21 ” میخواهم بر اینجا و اکنون تمرکز کنم. تمرکز من بر مسائل جاری و آینده بی واسطه جوامع بشری است …

اکنون چه چیزی در حال روی دادن است؟ بزرگترین چالش ها و …

4.کتاب جهان در پوست گردو

نویسنده:یکی از برجسته ترین دانشمندان تاریخ استیون هاوکینگ

به همراه آخرین نظرات استیون هاوکینگ، درباره سیه چاله ها، به انضمام مصاحبه لاری کینگ با پرفسور هاوکینگ. همچون بسیاری دیگر از دانشمندان در طول قرون گذشته سعی داشته تا با کمک یک تئوری تمامی رخدادهای این جهان را شرح و تفسیر کند. او از طریق ترکیب نظریات مختلف علمی، به نظریه جدیدی دست‌ یافت و آن را در کتاب جهان در پوست گردو  با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت… “برنده جایزه آونتیس، به عنوان بهترین کتاب علمی

5.کتاب دنیای سوفی

اثر استادی بزرگ در دنیای فلسفه یوستین گردر

 یوستین گردر، نویسنده و فیلسوف کتاب دنیای سوفی که اهل نروژ، و در اصل معلمی پر دغدغه بوده که سال های یسیاری از عمر خود را به تدریس فلسفه و تاریخ عقاید اختصاص داده است. این نویسنده سال های زیادی به دنبال پیدا کردن کتابی آسان و روان در مورد فلسفه گشت تا بتواند آن را به شاگردان جوانش معرفی کند. اما با وجود کتابهای فلسفی بسیاری در دنیا، یوستین گردر نتوانست کتابی با ارائه مفاهیم ساده فلسفی برای شاگردانش پیدا کند و همین دغدغه موجب شد تا خودش دست به قلم شود تا بتواند فلسفه را با نگارش داستانهای جذابی که برای جوانان مورد پسندتر است به شاگردانش ارائه دهد. او در عوض کتاب دنیای سوفی را بگونه‌ای که مطالب در قالب داستان قرار گرفته شود و خسته کننده نباشد، در داستانی بسیار جذاب و پرکشش، که سعی می‌کند در ضمن جلو بردن داستان، تاریخ فلسفه را نیز به مخاطب عمومی یاد بدهد، نگاشت. یوستین گردر در این اثر، همه‌ی سه هزار سال تاریخ فلسفه را فقط در ششصد صفحه داستانی جالب، جای داده است.!

6.کتاب پاسخ های کوتاه به پرسش های اساسی استیون هاوکینگ

باز هم اثر فوق العاده ای دیگر از استیون هاوکینگ

 این کتاب آخرین اثر استیون است که از آرشیو شخصی او برگرفته شده و پیش از مرگش ، در حال تکمیل شدن بود . اکنون این کتاب با همکاری خانواده‌ی استیون و همکاران دانشگاهی او تکمیل شده است . چه چیزی باعث می‌شود تعدادی از افراد موفق به گذراندن دورۀ تخریب زیرآبی شوند و عده‌ای دیگر طاقت نیاورده و تسلیم شوند؟ در کمال تعجب باید بگویم نیروی دریایی علت آن را نمی‌دانست و این خود مشکل بزرگی بود . پس از فاجعۀ 11 سپتامبر ارتش به تکاوران بیشتری نیاز داشت ولی پایین‌آوردن استانداردها باعث می‌شد نتوانند به اهداف خود برسند. آن‌ها سؤالاتی داشتند که …

7.کتاب قدم زدن روی ماه با انیشتین

اثری از جاشوا فوئر

مغز هم مانند عضلات رفتار میکند، هرقدر از آن کار بکشید و آن را تمرین بدهید، ورزیده تر خواهد شد. درطی زمان و با تمرینات دائمی ذهن شما پویاتر، سریع تر، و عمیق تر خواهد شد. تکنیک “کاخ حافظه” اصطلاحی است که جاشوا فوئر  آن را برای ایجاد فن حافظه و کشف قدرت تصویرسازی ذهن نام‌گذاری کرد. او ذهن را به یک کاخ شبیه می‌کند که ما با همه جای آن آشنا هستیم و با قراردادن هر فکر در گوشه‌ ای از این کاخ نوعی اتصال بین مطالب جدید و قبلی به وجود می‌آید.

امیدوارم لذت برده باشد.

برچسب‌ها:

مدیر فروشگاه

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی کتاب آیین، مرکز خرید انواع کتاب های ادبیات، اسطوره، تاریخ، جیبی، داستان کوتاه، اقتصاد، باستان شناسی، خاطره نویسی، داستان بلند، دین و عرفان، رمان ، روانکاوی و روانشناسی، زندگی نامه، سیاست، علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم سیاسی، علوم تجربی، فلسفه، کلاسیک، کودک و نوجوان، گزارش نویسی، مختصر مفید، مصاحبه، مقاله، موسیقی، نامه نگاری، نقد ادبی و هنر میباشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتاب آیین می باشد. Copyright © 2024 AeenBook | طراح سایت: آژانس دیجیتال مارک وب